Misyon

Ülkenin tarımsal gelişimi dışında, bölge kalkınmasına önemli katkıları olan Güneydoğu Anadolu Projesi’nin (GAP), tarımsal yönünün başarılı şekilde tamamlanabilmesi fakültemizin öncelikli misyonu arasında yer almaktadır. Bu amaçla öncelikli GAP alanı olmak üzere tarımsal sorunlar belirlenmekte ve uygulamaya aktarılmaları için çabalarharcanmaktadır. Ziraat alanında eğitim ve öğretim hizmeti vererek gerek özel sektör bünyesinde gerekse tarımsal kamu hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda etkin bir şekilde çalışabilecek bireyler yetiştirmek ve bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçekte araştırmalar yaparak ülke tarımına katkı sağlamak.
Vizyon

Fakültemizde mesleki açıdan dünyadaki gelişmelerle eşzamanlı hareket eden, temel yapılanmasını sağlamış, kaliteli, standartlarını oluşturmuş, öğrencilerini hem mesleki hem de sosyal hayata hazırlayabilen bir eğitim hizmeti oluşturmak ve bölgenin ve ülkemizin tarımsal sorunlarına yönelik araştırmalar yaparak çözümler üretebilen bir yapıyı sürekli kılmak.
Değerler 
  • Tarımsal üretimde yeniliklerin benimsenmesini sağlamak
  • Üretimde kalite ve verimlilik
  • Eğitimde kaliteyi sürdürülebilir kılmak
  • Eğitimde standart oluşturma ve gelişime açıklık
  • Akademik yapılanmada objektif olmak, ihtiyaç unsurlarını ve yeterliliği gözetmek
  • Sorunların çözümünde uzlaşmayı benimsemek
Hedef

Ziraat fakültesi, tarımsal üretimde verimlilik ve sürdürülebilirliğin sağlanması için makro ve mikro düzeyde tarımsal sorunlara çözüm önerileri geliştirilmesini hedeflemektedir. Bu bağlamda doğal kaynakların ve çevrenin korunması, kaliteli ürün üretilmesi, tedarik zinciri, depolama ve nihai tüketiciye kadar ürünün pazarlanması konularında farklı çalışmalar yürütmektedir. Aynı zamanda zirai eğitime gerekli önemi vererek çağın gerekliliklerine uygun yenilikçi müfredat ile geleceğin mühendislerini yetiştirmektir. Ziraat fakültesi tarım sektörüne katkı sağlayabilecek kalifiye ziraat mühendisleri yetiştirmeyi ve ülke tarımına katkı sağlamayı hedeflemektedir. 

BASINDA FAKÜLTEMİZ

BOLOGNA

 

BAĞLANTILAR